Jak zaznaczyłam we wcześniejszej opinii , przez wasz błąd nie mogłam wejść na pokład samolotu
W danych pasażera wpisano mi nazwę firmy , i nie było możliwości to poprawić , więc w ogóle nie wpuszczono mnie na pokład samolotu i bilet przepadł za prawie 2000 zł , , ale będę do was pisała skargę Zaznaczam ,że nie pierwszy raz kupuję bilet przez internet i nie pierwszy raz lęcę samolotem , Uważam ,że błąd ten leży po waszej stronie , prosiłam o wystawienie FV na firmę, a nie o wpisywanie danych firmy jako pasażera , Pasażerem była Urszula Kaczmarczyk, Wasz błąd drogo mnie kosztował , musiałam zakupić kolejny nowy bilet za 3340 zł , wydałam na bilet grubo ponad 5 tys do Szwecji z wyrazami szacunku Urszula Kaczmarczyk
czysty i nowoczesny samolot
Nowiutki samolot, płynny lot, super system rozrywki na pokładzie (filmy itp na telefonie / tablecie pasażera), b.przyjemna przekąska, napoje i ciastka. Dawno nie latałem LOTem, było miłe zaskoczenie.
Plusy: "Punktualność"
Minusy: "Jest ok polecam"
Plusy: "Punktualność"
Minusy: "Jest ok polecam"
Plusy: "I like that the boarding was delayed mid-way for some unknown reason (thus, the take-off was 15 min delayed), and I was able to get on the plane with my short connection not being the last passenger. :)"
Minusy: "Food could have been better."
Minusy: "Plane was delayed"
Plusy: "Delayed without explanation"
Plusy: "sympatyczna załoga"
Minusy: "miło by było, gdyby walizka "priority" faktycznie wyjeżdżała jako jedna z pierwszych... nie mówiąc o tym, że odebrałam walizkę lekko obtłuczoną"
Plusy: "I loved food and entertainment: they had a lot of alternative film offers (not just same old hollywood, but Korean or Russian films, etc.). We arrived 30 min ahead of schedule too!"
Minusy: "The seats were very uncomfortable, but maybe anything would be uncomfortable during a 9 hour flight. Also, I wish the crew were offering water in between meals as well."
Plusy: "Generous service, excellent vegetarian meals (my special order), excellent telephone help prior to flight."
Minusy: "Delayed boarding time with no information or updates provided, touch screen didn't work, bathrooms dirty toward end if flight."
Minusy: "Zamiast bezpośrednio lecieć do Tel Avivu, poleciał najpierw do Warszawy aby dobrać pasażerów. Lot wydłużył się o ok. 2 godziny."
Minusy: "Zdecydowanie za mała ilość jedzenia,jak na lot który trwał prawie 12 godzin...Brakowało przekąsek...Na śniadanie makaron,z sosem beszamelowym?Zbyt "obiadowo",Jak na posiłek na start...Pieczywo,wędlina,jogurcik,może jajecznica...bylyby lepszym rozwiazaniem.Ale,i tak nie ma co narzekać..."
Plusy: "We landed in Minsk and then got back to WAW with not reason given after 7h witong and flight time"
Plusy: "Wsadzili do autobusu podwieźli pod samolot i nie wypuszczali. Na dworze skwar - w autobusie gorąco - jakieś 70 osób gotowało się jak w piekarniku."
Minusy: "Logistycznie podejść do tego - później wyjechać autobusem - tak aby dojechać pod samolot i od razu wypuścić."
Plusy: "The aircraft."
Minusy: "Boarding crew in Warsaw very unprofessional, rude and unhelpful! No info, no communication at the gate! Crew joking about personal stuff, on personal phones, ignoring passengers! I actually made a video of them, shocking behavior!"
Plusy: "The flight crew!"
Minusy: "Missed my original flight, it actually left 10 minutes early! Came late from NYC and had no info or assistance on that flight at all!"
Plusy: "było opóźnienie i nie podobało mi się to"
Minusy: "punktualność"
Plusy: "było ok"
Minusy: "nowszy samolot"
Plusy: "Complimentary upgrade to business class - wonderful!"
Minusy: "Delightful service and food."
Plusy: "Opóźnienie bez ważnej przyczyny ponad 1h"
Plusy: "The crew was friendly but it was obvious they were poorly trained."
Minusy: "Everything needs improvement for this airline to measure up to western European standards. I will avoid them as much as possible fro now on."
Minusy: "Po ostatnich doświadczeniach z LOT Polish Airlines chyba nie będę korzystał z tych linii. Jakość obsługi bardzo przeciętna, a cent jak azjatyckich i bliskowschodnich linii lotniczych."
Plusy: "Samolot i technika lotu była bardzo dobra. Praktycznie bez turbulencji"
Minusy: "Personel pokładowy jakby pracował za karę. Nieuprzejmy. Nie reaguje na prośby pasażerów o doniesienie bułki, soku czy dodatkowej karty imigracyjnej. W nocy większość załogi spała, a jedyny steward czuwający w kuchni grał na komórce i powiedział, ze można sobie samemu nalać wody lub soku."
Minusy: "Lot jak zwykle opóźniony"
Plusy: "Profesjonalny personel pokladowy"
Minusy: "Brak informacji o spodziewanym opóźnieniu na gate. Obsługa bagażu na Okęciu to kpina, po 20 minutach czekania informacja że potrzebują jeszcze co najmniej 30!!!"
Plusy: "Nic"
Minusy: "Opóźnienie"
Minusy: "Tragiczna jakość samolotu, tragiczny serwis z Rumunii"
Plusy: "Dużo miejsca na nogi"
Minusy: "Bagaż zagubiony"
Minusy: "My entertainment screeen froze in first 40 min of flight, the food portions were tiny"
Minusy: "- Boarding: was rainy and is quite complicated when you need to take the bus; All the other difficulties were more related to the weather. However, for a ~260 EUR flight, the lack of comfort and basic food were unexpected."
Minusy: "Lines for checking in and for boarding were very disorganized and people were butting in front of people who were there longer. The plane seating was too close to each other. More room is needed."
Plusy: "nothing"
Minusy: "They kept changing departure time from Warsaw to Lviv , and totally we were stocked at airport for 4 hours. Lot didn't provide any drink or food, and also they didn't give us any information about our flight, they just ignored us. We were very frustrated, our kids were hungry and thirsty but nobody from LOT company didn't care about it. They even didn't say "sorry " . I will not recommend this airline to my friends or to somebody else, just be careful with this airline."
Minusy: "W trakcie prawie czterogodzinnego lotu, operator - LOT - nie zapewnił darmowego posiłku (poza kawą/herbatą i wodą oraz małym wafelkiem), choć cena biletu nie była niska. W dużym samolocie i przy przednich trzech czy czterech rzędach klasy quasi business, toaleta z przodu samolotu była przeznaczona tylko dla pasażerów podróżujących tą klasą. Nie wiem, dokąd zmierza PLL LOT, ale nie jest to dobry kierunek. Odprawa opóźniona, lot również."
Plusy: "Lot nie obslugiwany przez LOT. Przynajmniej kawe mozna dostac"
Minusy: "Lot nie obslugiwany przez LOT. Przynajmniej kawe mozna dostac"
Plusy: "Lot 1,5 h opozniony. Lot do poznania jest opozniony w 9 przypadkach na 10. Odradzam korzystanie z LOT"
Minusy: "Lot 1,5 h opozniony. Lot do poznania jest opozniony w 9 przypadkach na 10. Odradzam korzystanie z LOT. Obsluga moze zaoferowac tylko wode.."
Minusy: "Spóźniony godzinę. Bilety kupiliśmy pół roku wcześniej, a w obie strony system usadził nas osobno!"
Minusy: "Crew was having dificulty communicating in English."
Minusy: "LOT was late on every flight. Did not miss any connections, but could not leave on-time if it was there only responsibility."
Plusy: "787 Dreamliner is comfortable and feels more spacious."
Minusy: "LOT was late on every flight. Did not miss any connections, but could not leave on-time if it was there only responsibility."
Plusy: "The airplane is 737 dream liner Bombardier and is well ventilated and operated smoothly. Looks very new. Flight staff are excellent."
Minusy: "The layout of the airport is not conducive to walking around before boarding. Could not use the airport lounge as a result."
Plusy: "All in all, the seats had more legroom than I expected for economy. Much more than American airlines (AA, United, Delta). Love the direct flight as it saves so much time."
Minusy: "This was the 4th flight I have taken between LAX and Warsaw...but was the first time that there were no beer nor wine available in between meal services. On a 12-13 hour flight, this was a definite disappointment compared to my other experiences on LOT. The other concern was there were only two meals, and no snack service on a very long flight. This again stood out in contrast to the previous flights I have taken on LOT."
Lot spokojny. Załoga bardzo pomocna i miła.
W sumie to najsprawniej wykonany lot wizz
Obsługa oraz personel. Nie podobało mi się że lot był opóźniony o ponad godzinę, wejście na lotnisko w Eindhoven trwało 3,5h!
Lot odwołany z powodu COVID
Minusy: "Można podać wodę do picia i mały poczęstunek."
Plusy: "Professional and safe"
Minusy: "Better boarding (lines too long)"
Plusy: "On time"
Minusy: "We got sanatizer when boarding which was so small like a stamp, useless"
Plusy: "Crew were very professional"
Minusy: "The seats"
Plusy: "לעלכלהלכ"
Minusy: "עלכללט"
Plusy: "Flight duration"
Minusy: "Leg space, cabin bag allowance more than 5 kg. Water at least to be served onboard a long distance flight."
Plusy: "Everything went exactly as it should with any flight - check-in (long queue, but multiple desks open so it didn't take long for everyone to check-in on time), boarding (swift and efficient), operation (no technical issues, no unpleasant experiences, flight departed and landed on time) & plane (fairly new and clean aircraft)."
Minusy: "Not being connected to a jet (boarding) bridge, despite the aircraft being parked right in front of the terminal, next to one of these connecting bridges. We had to take the bus circle the terminal for what felt like an unnecessary expense-cutting choice made by Wizzair."
Minusy: "Gate announcement was only a few minutes before cut off!!"
Plusy: "Nothing. Horrible experience overall, but what you pay is what you get."
Minusy: "Pretty much everything..."
Plusy: "fare"
Minusy: "boarding process felt like herding"
Minusy: "Flight was late abolutnie 1 hour"
Minusy: "The seats are cramped and you have to pay for snacks and water"
Minusy: "Staff could of been friendlier. They would not give me a cup of water and said i had to buy a bottle."
Minusy: "Więcej miejsca na nogi. Brak opóźnień."
Plusy: "Once boarding started it was very fast and flight left shortly after"
Minusy: "Seats are very uncomfortable"
Plusy: "The flight was on time, even though it left with almost 30 mins' delay (despite the fact that boarding was complete with a few minutes before the schedule take off time)."
Minusy: "Seat comfort - the seats are tied with Ryanair for worst comfort (rigid and very cramped). Worst of all, though, as with Ryanair - seat allocation. Please, stop this "even though you're travelling together, you may be seated separately unless you pay to choose your seats" nonsense. It's ridiculous!"
Plusy: "Cena za bilet i punktualność."
Minusy: "Bardzo ciasne i niewygodne fotele. Pogoń za zyskiem ma swoje granice. Ograniczam loty w WizzAir do minimum."
Plusy: "Good airport . Punctual flight ."
Plusy: "Nie było źle Ale fakt że odprawę przeszedł nietrzeźwy Pan do którego wezwano ekipe medyczna I.lot opoznil sie o 40min"
Minusy: "Troche wiecej zwracac uwage jacy pasażerowie wchodzą na pokład A nie skupianie i polowanie na walizki.kto ma za duża i może dodatkowo zapłacić."
Plusy: "Wygodne fotele dość czysto"
Plusy: "Start i lądowanie o czasie."
Minusy: "Okolo 140 pasazerow z priority i proba ich upchniecia do 1 transferu. Na pokladzie syf brud malaria. Samolot nie byl sprzatany po poprzednim locie. Kolejka priority bez widocznego oznaczenia i z tego powoduprzepychanie sie przez ludzi bez priority."
Plusy: "Dolecieliśmy."
Minusy: "Opóźnienie o niemal 2h, obsługa średnio miła"
Plusy: "Obsługa bardzo uprzejma, pomimo zmęczenia i " długiego dnia""
Minusy: "2h opoznienia"
Minusy: "Lot był.opozniony ponad godzinę do tego jak zawsze mało sprawnie szła kolejka do samolotu!"
Plusy: "I called flight network and was put on hold for about five minutes, simply to get an answer to the question of the baggage allowance - I didn’t see it anywhere when booking the wiz air ticket. They told me that I was slowed one checked baggage and one cabin baggage that would be charged about €40 if it was over 30 kilos (which it was not). At the airport wizz air said that I had chosen online booking (which I had not) and therefore I had to pay a €30 fee. Also they said I had no checked baggage allowance and was charged an additional €150 !!!!"
Minusy: "That I wa given false information that cost me a huge amount of money, And that the booking page does not make it easy to add baggage information."
Plusy: "Everything went to plan and we were very happy"
Minusy: "Did not fly. They wanted $100 to check my bag. I flew another airline."
Minusy: "Jak zawsze lot był.opozniony!"
Plusy: "Podróż przebiegła niezauważalnie szybko w miłej atmosferze pod opieką profesjonalnej załogi."
Minusy: "W tym miejscu nie mam nic do dodania. To był naprawdę bardzo miły i udany lot."
Plusy: "Smooth flight"
Minusy: "No terminal connection"
Minusy: "Not even a roll for a 5 hour flight! They ran out and then wanted to charge £3.50 for a coffee when they ran out of food to even buy! Staff were not friendly at all."
Plusy: "Odlot co do minuty, bezbłędne lądowanie. Brawa dla kapitana Polaka."
Minusy: "-"
Plusy: "There wasn't any delays, perfect landing"
Minusy: "Lot opóźniony 1.35h. Duszno. Staliśmy w kolejce do samolotu po czym.z powrotem nas cofnęli. Wody brakło a temperatura przekraczała 35st. Tragicznie!"
Minusy: "Horrible web/check in experience, 2hour delay. Inexistence of entertainment or comfort. What else can be said ?"
Plusy: "The Crew was excellent"
Minusy: "The boarding process was terrible, took a long time - few and not enough boarding and suitcases counters, which made people wait for a long time and even let others to pass them in line because their flight was earlier. due to this our flight was late by 45 minutes. the food was too expensive."
Plusy: "Cheap."
Minusy: "Last minute boarding change & overall 1 hr delay"
Plusy: "Płynny lot, dobre lądowanie. Sam lot - bez zarzutu."
Minusy: "Spóźnienie 35 minut, co sprawiło, że uciekł nam ostatni pociąg. Ale jest postęp: poprzedni lot z Luton opóźnił się o 6 godzin."
Plusy: "Zwyczajny spokojny dość długi lot."
Minusy: "Ponad godzina opóźnienia !!! Ale to można zrozumieć. Po wejściu do hali odlotów, pomimo elektronicznej odprawy, posiadaniu wydruku z adnotacją Priority i bagażu podręcznego należy się odprawić przy stanowisku nadawania bagaży (kolejka sic !) w celu otrzymania tzw. paper ticket. Oczywiści w moim przypadku nie dodano czerwonej naklejki Priority Boarding !!! Obsługa przy boardingu nie respektuje usługi pierwszeństwa wejścia na pokład. Pierwszeństwo jest tylko przy przejściu do hali tuż przed wejściem do busa lotniskowego. Potem już i tak wszyscy jadą wspólnie, więc pierwszeństwa wejścia na pokład nie ma. Dodatkowo jeśli zostaniesz skierowany przez kolejnego niekompetentnego pracownika lotniska DWC do niewłaściwego z dwóch autobusów (jeden podjeżdża do przednich schodów, drugi do tylnych) musisz się przeciskać przez cały, pełen pasażerów i bagaży pokład samolotu, ponieważ procedury !!! nie pozwalają przejść do odpowiedniego wejścia, np. tylnego mając miejsca 29. Nigdy więcej Wizzair, którego pracownicy pokładu twierdzą, że odprawa i boarding nie jest zależny od firmy Wizzair. Tylko dlaczego to Wizzair pobiera opłatę za usługi typu Pierwszeństwo wejścia na pokład ?"
Plusy: "szybko jak zawsze"
Minusy: "Wypelnianie dokumentow wymaganych przez polski rząd dla cudzoziemców nie znajacych jezyka....otrzymuja strony a4 drobnym drukiem tylko po polsku,bez tlumaczenia, a zaloga byla dzis ze wszystkich stron, tylko nie z Polski.Nie wiedzieli takze, czy osoby podróżujące tranzytem maja je wypełniać, czy tez nie."
Minusy: "Fast and easy online checkin Boarding was organized Awesome airfare! Comfortable seats Friendly crew"
Plusy: "Priority boarding was a plus for it allowed for me to travel with carry on only"
Minusy: "Nothing. It was perfect for the service provided"
Plusy: "Yes"
Minusy: "Need to reduce waiting hours at gate"
Minusy: "Mógłby się nie opóźniać"
Minusy: "Lot opóźniony o 1h, zero informacji wcześniej na lotnisku, brak wyjaśnieniem i przeprosin ze strony Ryan Air"
Plusy: "Miękkie lądowanie."
Minusy: "Bardzo wysoka temperatura na pokładzie - są to odczucia wielu pasażerów. Mimo opóźnienia gate został otwarty planowo co skutkowało 40 minutowym czekaniem w korytarzu."
Minusy: "Flight not being late"
Minusy: "More space, better air condition as way to hot on the plane. better drink service. Leaving on time and not 45 minutes later"
Minusy: "Brak opóźnień w lotach"
Minusy: "Bagaż podręczny, chociaż żeby mały plecak był. Rozmieszczenie pasażerów jest co najmniej złośliwe."
Minusy: "We were cooped in a very small area before boarding and it was too hot and not enough seats."
Plusy: "Sorry nic"
Minusy: "Wszytsko"
Plusy: "Załoga super"
Minusy: "Siedzenia, sa strasznie niewygodne"
Plusy: "Quick quiet and professional"
Plusy: "Flight left on time. Reasonable price. Friendly staff."
Minusy: "Priority boarding didn't really work."
Plusy: "Załoga super, bardzo miła obsługa klienta"
Minusy: "Spóźnione loty, zawsze zostaje lęki nie smak niestety"
Plusy: "Mimo to że mój poprzedni lot był spóźniony, dzięki profesjonalizmu pracowników lotniska Kraków zdołźylem na lot do Oslo - Torp"
Minusy: "Samolot niestety mimo, że przyleciał na czas, miał 30 min opóźnienia na starcie..."
Plusy: "Załoga Ok, sam lor bez zastrzeżeń."
Minusy: "Brak informacji czemu stoimy i nie odlatujemy planowo."
Plusy: "Całość podróży przebiegła bardzo sprawnie."
Minusy: "Ciagle zawracanie głowy proponowanymi przez obsługę usługami, ale wiem ze dzięki takim zabiegom linie mogą sobie pozwolić na oferowanie tak atrakcyjnych cen za loty :)"
Plusy: "Cena"
Minusy: "Brak przydziału miejsc koło siebie przy zakupie np.2 biletów"
Plusy: "Most."
Minusy: "All is all."
Plusy: "Sprawnie, bez niespodzianek, o czasie, miła załoga"
Plusy: "Bardzo miła obsługa, co zaskakujące w znacznej przewadze męska."
Minusy: "strasznie dużo handlu"
Plusy: "Odprawa przebiegła bardzo sprawnie, żadnych większych opóźnień"
Minusy: "Strach ze ten lot mogl zostać odwolany"
Plusy: "Friendly staff"
Minusy: "25 minutes delay due to runaway problems"
Plusy: "Wszystko sprawnie i szybko"
Plusy: "Miła obsługa, przyjemny lot."
Minusy: "15 minut opóźnienia lądowania (opóźnienie nastąpiło już przy przygotowaniach do startu). Załoga bardzo szybko mówiła komunikaty w trakcie lotu przez co były trudne do zrozumienia."
Plusy: "We actually made it"
Minusy: "The 3hr delay with no explanation or any information whilst waiting in the airport."
Plusy: "The counter agents were helpful."
Minusy: "Very cramped seats that did not recline. Lots of overcharging for things that are free on other airlines. The cheap seat was more than offset by the numerous upcharges for other services. I'll never fly with Ryan Air again."
Minusy: "The guy at the boarding did not know the procedures for a non EU passport and kept me waiting for so long because he had not sure if my visa was real. He did not even check my passport if I had a visa. I paid for priority and ended as a lat person in the queue. Then a woman came and checked my passport and saw the visa and could not see any problem with it. I want to know why did a pay for priority services if the person at the boarding does not even know anything. Is the company going to reimburse the company for the time waiting and bring the last one?"
Minusy: "The flight was delayed by almost four hours."
Plusy: "The inflight crew was friendly. And we got there."
Minusy: "Flight was late. But yet we started boarding right away. The crew made everyone stand in the gate entry for over 40 minutes. We then were put on hot buses with no a/c and left to sit there as well."
Plusy: "Literally nothing. Awful experience and to make matters worse we weren't even served peanuts."
Minusy: "Didn't like how they charged me a fee that was more than the price of my ticket because I didn't check in before arriving at the airport. At no point was I warned about this penalty. They told me they sent my phone a text message but I never received anything. I use kayak to book all of my flights and it sucks that you guys work with a company who basically tricks people who book with them by providing cheap tickets and then charging bogus fees. I'm disappointed."
Plusy: "Lot nie był opóźniony, bardzo miła załoga oraz profesjonalizm usługi."
Minusy: "Na lotnisku w Krakowie trzeba było BARDZO długo czekać na walizki. Pociągi z lotniska w Krakowie na dworzec główny jezdzą co godzinę co jest niedopuszczalne. (Przez długi czas oczekiwania na walizki spóźniłem się na pociąg)"
Minusy: "No drinks left hot or cold for whole flight"
Plusy: "NIC!"
Minusy: "Lot opóźniony o ponad 2 godziny! Przez co spóźniliśmy się na kolejny. Ryanair ze swojej strony zaproponować możliwość przebukowania straconych biletów na najbliższy możliwy lot (za 15 godzin) za jedyne 124 €. Śmiech na sali. Dobrze, ze chociaż do Aten dolecieliśmy cali."
Plusy: "Profesjonalnie, lot przyjemny."
Minusy: "Ponad 2h opóźnienia przez które nie starczyło nam czasu na zwiedzenie Aten..."
Plusy: "Na"
Minusy: "The almost two hr delay sitting on the plane then having to change planes."
Plusy: "Boarding was ahead of schedule, but we waited on the runway for a long time. Checking in via an app is great too."
Minusy: "The seats are uncomfortable, the application of the baggage policy is inflexible & difficult, there are no places to put your things and having seating assigned randomly when you travel with someone is ridiculous. I love discount airlines, but being charged for things that would make me happier while not costing the airline a penny is too far. Ryanair gets your initial business with artificially low rates and then nickle-and-dimes you until you pay at least as much as you would by just going with an honest carrier that charges normal prices up front. I am tired of being messed about when there are equivalently priced carriers that aren't such shysters."
Minusy: "godzina spoznienia"
Plusy: "The fact that we made it back to Barcelona."
Minusy: "The fact that our flight was delayed for well over an hour, and our gate was changed three times, which caused human stampede each time. Incredibly poorly managed."
Plusy: "Bardzo przyjemny szybki lot"
Minusy: "Opóznienie lotu powrotnego"
Minusy: "Brak przygotowania samolotu do lotu. Opóźnienie 1h"
Plusy: "Piękne widoki nad lotniskiem w palermo. Bardzo miły i komunikatywny pilot! Punktualnie i profesjonalnie"
Plusy: "Crew was friendly! Aircraft was very clean and the flight was on time!"